...en blogg om blomsterglede,


vakre ting, interiør, natur


& livet på evig jakt etter skatter...






ALLA DESSA DAGAR SOM KOM OCH GICK,


INTE VISSTE JAG AT DE VAR LIVET

onsdag 3. november 2010

Rosehagen


I sommer ferierte vi noen dager på Tromøya utenfor Arendal. Det blir ikke en ordentlig sommer for meg uten en sørlandstur... Ingenting er som den sørlandske skjærgården, med hvite små hus i hver en vik:)
Motortøff, lukten av saltvann, krabber, sol og sjø.
Må bare snuse inn hele atmosfæren i hvertfall èn gang hver sommer.
Siden vi har feriert på sørlandet i "alle år" siden jeg var liten, føler jeg at vi har vært innom omtrent hver eneste lille kyststripe fra Lindesnes til Åsgårdsstrand.
Og på Tromøya har vi vært mange ganger.

 Stor var derfor overraskelsen da vi dette året plutselig dumpet over dette nyyydelige stedet - Bjellandstrand Gård. 
Inne på øya dukket det opp en stor rød gårdsbygning, og under epletrærne satt folk og spiste lunsj fra kafeen mens ungene løp frydefulle rundt og lekte mellom frukttrærne, og hilste på kanin og geiter. 
Kafeen bød på lunsjbuffet av den delikate sorten, med de lekreste retter på fatene.
Men ikke nok med det - i vakre omgivelser kunne vi etter den overdådige lunsjen (akkompagnert av de deiligste hjemmebakte kaker), tre inn i selveste ROSEHAGEN.
En fryd for øyet... Den bugnet av frodighet med roser i alle farger og varianter...og en rekke interiørskatter, gamle antikviteter, en liten innsjø og vakkert springvann, for å nevne noe. Og midt i herligheten - en liten interiørbutikk. Virkelig en oase av en idyll og kan anbefales på det sterkeste. Kjenner at jeg må tilbake...snart!
En nydelig mur med smijernsornamenter i vinduet åpnet
for et gløtt inn i den praktfulle rosehagen
Vakkert skue...

Forfriskende springvann midt i oasen...
Det bugnet av de frodigste roser og prydbusker

Jeg likte spesielt godt disse små "godbitene" i smijern...med de
vakre ornamentene, røffe mot den hvite muren og blomstene.
Jeg har en knaggrekke på min veranda som er i helt lik utførelse som disse...
men hvor har jeg kjøpt den? Jeg skulle så gjerne hatt disse her også,
det kjente jeg umiddelbart på meg da jeg så dem...
Marianne 2010:)


1 kommentar:

  1. å herre gud! Er dette sørlandet??!!
    Jeg har ikke vært i sørlandet før og det ser ut som spania eller noe veldig sydhavs ut!

    Ja da har jeg det på 'to do' listen min nå :O) Besøke et sted i sørlandet :O)

    Klem Nina x

    SvarSlett