...en blogg om blomsterglede,


vakre ting, interiør, natur


& livet på evig jakt etter skatter...






ALLA DESSA DAGAR SOM KOM OCH GICK,


INTE VISSTE JAG AT DE VAR LIVET

tirsdag 29. mars 2011

Nostalgisk fryd i kjøkkenkroken

For en tid tilbake fikk en grønnmalt/beiset tallerkenhylle
av min venninne Siri. Den var anskaffet på bondegårdsauksjon i Rakkestad. 

Jeg pusset og malte den hvit. Med høy glansfaktor... Den pryder nå kjøkkenet vårt i spisekroken. Fylt med gamle og nye kokebøker, gamle sølvfat, glassvaser, sølvpynt og utstyrt med 3 fine & praktiske skuffer.

Glassvaser & dekorative korker...
Den gamle "Husmorderns Köksalmanack" fra 1948 fant jeg på loppis.

Jeg samler på gamle sølvfat og kopper.
Barnekoppen med inngravert alfabet rundt kanten fant jeg på torgmarkedet i Drøbak - til min store glede. Den kostet 50kr - en symbolsk sum!

Synes korker er så dekorative, jeg har alltid vært fascinert av fonter og bokstaver, og hver enkelt kork er faktisk et lite kunstverk når man ser etter:)
Dessuten er de et minne fra en hyggelig anledning - stor eller liten - gjerne med gode venner, deilig mat og hyggelig samvær...


Tar med et bilde av min venninne Siri's flotte tallerkenhylle -
fylt med fargerike kokebøker og koselig kjøkkenpynt.




 Marianne 2011:)




2 kommentarer:

  1. Hei Marianne.
    En flott tallerkenhylle,og så vakre ting du har fylt den med ♥ Og jeg er helt enig med deg,korkene er små kunstverk og ikke minst mange gode minner :)) Barnekoppen var forresten helt nydelig..♥

    Ønsker deg en fin kveld!
    klem fra Heidi:)

    SvarSlett
  2. For en flott tallerkenhylle!
    Og så heldig du er som har en vennine som finner slike ting :O)
    Jeg er på utkikk etter en selv for å ha et utvalg av barne bøker i, bare sånn at du vet det ;O))
    Jeg også samler på kork for det samme grunn som deg og små elegant sølvskjer, jeg fikk kjøpt noen på torgmarkedet i Drøbak - koselig å titte der :O))
    jeg er opptatt av vakkert vintage detaljer, og at en gjenstand er slitt og har historie.
    Sølv koppen var et nydelig kupp!
    Klemmer fra meg
    Nx

    SvarSlett